Yeni Superb

Güvenlik konseptine farklı bir bakış açısı!

Yeni Superb'te aktif ve pasif güvenlik destek sistemlerinin mükemmel bir uyumla çalışması, yolcuları çevreleyen ve olası çarpışmaların önüne geçmeyi sağlayan yeni bir güvenlik konseptinin doğmasını sağlamıştır. Olası riskli durumlara karşı mevcut durumu her zaman analiz eden ve gerektiğinde sürücü yerine harekete geçen yeni Superb, Euro NCAP çarpışma testleri sonucu genel değerlendirmede 5 yıldız seviyesine layık görülerek bu alandaki gücünü kanıtlamıştır.


Standart olarak sunulan Çoklu Çarpışma Freni, Sürücü Yorgunluk Tespit Sistemi, XDS+, DSR (Direksiyon Yönlendirme Tavsiyesi)  Superb'in ayırt edici güvenlik destek sistemlerinden bazıları olarak göze çarpıyor.

Sürücü Yorgunluk Tespit Sistemi


Sürücü uyarısı, yorgunluk kaynaklı acil durumlarda kaza riskini azaltır

Sistem, sürücü davranışlarını izleyerek, sürücünün yorgunluk derecesini değerlendirir ve gerekirse yolculuğunda bir dinlenme veya mola ihtiyacına dair uyarır. Elektromekanik direksiyon, kontrol ünitesine direksiyon hareketleri hakkında bilgi aktarır. Bu bilgileri, genel sürüş davranışları ve önceden belirlenmiş yorgun sürücü davranışları ile karşılaştırır. Yorgun sürücünün girişleri, taze ve tetikte olan sürücüye göre, daha düzensiz, yoğun ve daha sıklıktadır. ?

Ön Bölge Frenleme Asistanı

Ön Bölge Frenleme Asistanı, çarpışma tehlikesi oluştuğunda uyaran, çarpışmanın kaçınılmaz olduğu zamanlarda, çarpışma sonuçlarını en aza indirmek için frenleri etkinleştiren bir sistemdir.

Ön Bölge Frenleme Asistanı, radyatör ızgarasına entegre edilmiş, öndeki trafiğin mesafesini sürekli izleyen, radar sensörleri ile çalışır.

 

Mesafe çok kısa olduğunda, ya da çarpışma yaklaşmakta olduğu halde sürücü tepki vermediğinde, sistem otomatik olarak dört seviyenin birisi ile müdahale eder:


  • Yasal güvenlik mesafesinin aşılmış olduğunu belirten görsel uyarı,
  • Sesli ve görsel uyarı sinyali,
  • Frenlerin otomatik olarak aracı yavaşlatması,
  • Kaza şiddetini veya çarpışmayı önlemek için otomatik tam frenleme 


Kör Nokta Uyarı Asistanı


Kör Nokta Uyarı Asistanı, sürücüye şerit değiştirirken kör noktada bulunan herhangi bir aracın tespitine yardımcı olur.

Arka tamponun alt kısmında bulunan iki radar sensörü, SKODA Superb'nın yanındaki alanı ve 20 metreye kadar arkasındaki alanı izler. Sistem, aracın yanında veya arkasından yaklaşan, kör noktada bulunan, araçlar tespit edince, sürücüyü uyarmak için yan aynada bulunan LED sembolü ışığını yakar. Sürücü tespit edilen aracın yönünde ilerlemeye devam ederse, LED ışığı, olası tehlikeyi belirtmek için yanıp sönmeye başlar. Kör nokta tespiti 10km/s den itibaren aracın maksimum hızına kadar etkindir.




Yolcu Koruma Asistanı


Bu özellik, trafikte olabilecek acil durumların etkilerini en aza indirmek için aktif güvenlik sağlar

Araçta kullanılan diğer özelliklere bağlı olarak, yeni SKODA Superb iki seviye ekip koruma yardımını birleştirir:

  • Önden/arkadan kayma gibi, stabil olmayan sürüş durumlarında, giriş seviyesi sistemleri emniyet kemerlerini gerer ve ESC'nin etkin olması ile, araç dışından yabancı cisimlerin girmesini önlemek için, yan camları ve açılır tavanı nerdeyse tamamen kapatır.

Şerit Takip Asistanı


Bu özellik, sürücü istemeyerek şeritten çıktığında,bu durumu sürücüye gösterge panelindeki görsel bir mesaj ile anlatabilir ve düzeltici yönlendirmeyi başlatabilir. Bu sistem 65km/s hızından itibaren, yolda tanınabilir şerit işaretleri olması ve göstergenin şeriti geçmeden önce açılmamış olması koşulu ile etkinleşir.


Trafik sıkışıklığı Asistanı


Bu sistem, trafik sıkışıklığında ve durup kalkan trafiklerde daha fazla güvenlik ve konfor sağlar.

Trafik sıkışıklığı yardımı, adaptif sabit hız kontrolünü ve şerit yardımını birleşerek, onlarla bağlantı kurar.

Trafik sıkışma durumunda, şerit yardımı , aracın 60km/s hızlarının altında şeritte durmasına yardım etmek için, adaptif şerit rehberliği sağlar. ACC aynı anda etkinse, direksiyon, frenleme ve hızlanma, yol ne kadar tıkanmış olursa olsun, otomatik olarak gerçekleştirilir. Bunun çalışması için sürücünün elleri direksiyonun üzerinde olmalıdır..



Acil durum asistanı


Acil durum yardımı, sürücü etkisiz hale gelirse müdahale eder.

Belirlenmiş bir zamanda, hiçbir direksiyon hareketi veya başka sürücü faaliyeti tespit edilmediğinde, bir uyarı sinyali duyulur. Sürücü tepki vermezse, sistem kısa bir sarsıntı başlatır. Sürücü hala tepki vermiyorsa, araç otomatik olarak komple durdurulur ve aynı zamanda dörtlü flaşörler otomatik olarak etkinleştirilir.

Acil durum yardımı, otomatik DSG şanzıman, adaptif hız sabitleme ve şerit yardımı ile birlikte çalışır.

Çoklu Çarpışma Freni

Bir kazaya karışan ve hava yastıkları etkinleşen bir araç, hala hareket halinde olabilir ve ikincil bir kazaya yol açabilir?

Trafik güvenliği araştırmaları, çeşitli trafik kazalarının nedenlerini, koşullarını ve akışını analiz eder. Bulgular, SKODA araçlarının aktif ve pasif güvenlik özelliklerinin geliştirilmesinde yararlıdır.


? burada çoklu çarpışma freni devreye girer ve bir zincirleme kazayı engellemek için araç durdurulur.
Yeni Superb'de, Çoklu Çarpışma Freni, kaza sonrası daha fazla zararı engellemek için fren sistemini etkinleştiren, bir güvenlik özelliğidir.

Hız sınırlayıcı


İsminden de anlaşıldığı gibi, bu özellik aracın maksimum hızını sınırlar.
Sürücü 30 ile 210km/s üst sınır sürüş hızı ayarlayıp, hız sınırını aşmayacağının güvencesi ile, gözlerini hız göstergesindense yolda daha fazla tutabilir

Ayarlanmış bir hızı tutan, sabit hız kontrolünden farklı olarak, hız sınırlayıcı, ayarlanmış hızı aşmayacak şekilde tüm hızlarda seyahat edebilmeyi sağlar. Başka kelimeler ile, bu özellik sadece ayarlanmış hızdan yüksek hızla seyahat etmeyi engeller. Emniyet nedenlerinden dolayı, bu özellik kick-down esnasında devre dışı kalır (gaz pedalına tam basıldığında) ?

"Görmek ve görünmek" için en iyi aydınlatma sistemleri


Aracın görünürlüğü trafik güvenliğinde önemli bir rol oynar. Yeni SKODA Superb için yenilikçi aydınlatma sistemleri en uygun "görme ve görünmeyi" temin eder. Ön farlar, adaptif ön far sistemi (AFS) ve LED gündüz farları da dahil olmak üzere, araç halojen veya bi-xenon teknolojisi ile donatılmıştır.


İlk defa uzun huzme için bir maskeleme fonksiyonu sunulmuştur. Dikkat çeken LED ışıklar, standart olarak yeni Superb'in arkasını süsler ve arka tamponun her iki tarafında iki reflektör bulunmaktadır. AFS ile bi-xenon farlar sürüş ve hava koşulları doğrultusunda yol ve çevre aydınlatmasını en uygun duruma getirir ve farklı trafik durumlarına uyarlar.

Akıllı Far Asistanı

Bu sistem, tüm trafik şartlarında aydınlatmayı iyileştirerek gelişmiş güvenliği sağlar.

AAkıllı far yardımı, dinamik açı ayarı ve maskelenmiş uzun huzme içerir. Çok işlevli kamera karşıdan gelen ve önde ilerleyen araçları tanımlar ve akıllı far yardımı otomatik olarak özellikle bu bölgelere iletilen ışığı azaltır.

Uzun huzmeyi kapatmak yerine, gerekli ise, karşıdan gelen veya önde ilerleyen aracın bölgesine bir "maske" yansıtılır. Bu, karşıdan diğer sürücülerin gözünü almadan, devamlı olarak uzun huzmeli farların geniş görüş açısı ile sürüş avantajını kullanmanın mümkün olduğu anlamına gelir.

 

Far Asistanı

Bu sistem otomatik olarak uzun huzmeyi açar ve kapatır.

Çok işlevli kamera karşıdan gelen ve önde ilerleyen araçları tanımlar ve far yardımı otomatik olarak iletilen ışığı azaltır.

Far yardımı otomatik olarak uzun huzmeyi kontrol eder. 60km/s'den itibaren etkinleşerek, dışarısı yeterince karanlık olduğunda, otomatik olarak uzun huzmeli farları etkinleştirir. Önünüzdeki bir araca yaklaşıyorsanız (veya karşıdan bir araç yaklaşıyorsa), diğer yol kullanıcılarını rahatsız etmeyecek şekilde, sistem otomatik olarak farları karartır.



Hava yastıkları ve darbe koruması

Üç noktalı emniyet kemerleri ve güvenlikli koltuk başlıkları ile ince ayarlı etkileşimi sağlayan opsiyonel olarak 9 adede kadar sunulan hava yastıkları, sürücüyü ve yolcuları yaralanmalardan korur.?
Ön kapı güvenlik reflektörleri??

Aracınız güven içinde bırakmanız için ince bir ayrıntı. Ön kapıları açtığınız her zaman, güvenlik reflektörleri veya farları sizin arabadan inmek üzere olduğunuza dair diğer trafik katılımcılarını uyarır, böylece kimsenin size veya araç kapınıza çarpmayacağından emin olabilirsiniz.?

9 adedehava yastığına kadar?

Hava yastıklarının temel amacı, emniyet kemerlerine paralel olarak, yolcuların gövdelerinin, aracın herhangi bir katı parçası ile temas etmesini engellemek veya en azından böyle bir temasın sonuçlarını en aza indirmektir.?

Ön hava yastıkları 

Sürücü, direksiyonuna yerleştirilmiş bir ön hava yastığıyla korunmaktadır. Devre dışı bırakma özellikli, ön yolcunun ön hava yastığı, gösterge tablosunda yer almaktadır. ??
Sürücü diz hava yastığı?
Direksiyon sütununun altındaki gösterge panelinin alt kısmına monte edilmiş olan sürücü diz hava yastığı, önden çarpışma durumunda sürücünün bacaklarını korumak için tasarlanmıştır. ??
Ön yan hava yastıkları
 Ön koltuklardaki yan hava yastıkları yandan çarpma durumunda sürücü ve yolcunun hem göğüs hem de leğen kemiğini korur. ?

Arka yan hava yastıkları?

Arka koltuk yolcuları da yan hava yastıklarının sağladığı korumadan yararlanır. ?

Perde hava yastıkları?

Perde hava yastıkları pencere alanını ve A-direğinden C direğine otomobilin iç yapısını kapsamaktadır. Ön ve arka koltuktaki yolcuların kafalarını korur ve böylece maksimum güvenlik sağlar ?

Isofix bağlantı noktaları?

Arka koltuk Isofix sabitleme noktaları, çocuk koltuklarının araca daha iyi kurulmasını ve otomobil gövdesine daha iyi bağlanmasını sağlar. Isofix sabitleme noktaları da ön yolcu koltuğuna da monte edilebilir. Ayrıca, bagaj bölmesindeki bağlantı noktaları, TopTether sistemini kullanarak çocuk koltuğu monte etmek için kullanılabilir.??

Diğer Güvenlik Destek Sistemleri

Yeni SKODA Superb taviz vermeden güvenliğin tanımıdır. 

ABS acil fren veya kaygan yüzeylerde frenleme esnasında tekerleklerin kilitlenmesini engeller.
MSR sürücünün kaygan bir yüzey üzerinde frenlediğinde, tekerlerin kilitlemesini sayaçlar.
ASR kaygan zeminlerde, tekerlekler boşa dönmeden, yumuşak bir kalkış ve hızlanma sağlar.
EDL araç tahrikli tekerleklerinin birisi düşük çekişle yokuş çıkarken veya hızlanırken yardımcı olur.
Yanıp sönen fren lambaları özellikle otoyollarda trafik sıkışıklığına yaklaşırken veya beklenilmeyen bir engelin önünde aniden frenlemede, arkadan çarpma riskini azaltır.




XDS+ keskin dönüşler sırasında sürücüye yardımcı olur ve aracın dinamik virajlar sırasında sade davranmasını sağlamaktadır. Kontrol elektroniği temel olarak virajlarda çekiş ve sürüş dinamiklerini geliştirmek için kendi kendine kilitlenen diferansiyelin varlığını taklit eder. Bunun bir sonucu olarak, araç virajları öncesinden daha kesin ve doğal alacaktır.
Lastik hava basıncı izleme her zaman sürücüyü lastik basıncından haberdar tutar.
Hill-Hold kontrolü sürücüye güvenle yokuş yukarı başlamaya yardım eder. Beş derece veya daha fazla eğimlimde sistem kendini harekete geçirir ve el frenini kullanmadan kolay ve güvenli yokuş yukarı başlangıç sağlar. Sistem, aracın yokuş aşağı kaymasını veya boğulmasını engeller.