Yeni Fabia

Performans

Motor yelpazesi özel olarak yeni tasarlanmış motorlardan oluşmaktadır. Bu motorların geliştirilmesinde güç aktarma organları tasarımındaki en son yenilikleri kullanmak için çok fazla fırsat vardı. Sürücüler sadece motorların pürüzsüz çalışmasını değil, aynı zamanda gaz pedalına hemen tepki vermelerini, optimal tork ve düşük yakıt tüketimlerini de takdirle karşılayacaklardır.

Donanım...

Tamamen yeni MPI motorlar

Küçük bir benzinli motor, çalışma sıcaklığına hızla ulaştığından, şehir için uygundur. Basit, hafif tasarım, yüksek güvenilirlik düzeyi ve kolay kullanım anlamına gelir. 1.0 litre üç silindirli, 75 PS gücünde ki benzinli motor, motor yelpazesinin çekirdeğini oluşturmaktadır. Çalıştırma/Durdurma sistemi ve fren enerjisi geri kazanımı standart özelliklerdir. Bu MPI (çok noktadan enjeksiyonlu) motor, şehiriçi ve şehir dışı trafiğinde kullanılacağı varsayımıyla, optimum performans ve yakıt ekonomisine göre ayarlanmıştır.

 

 

 

 

Gerçekler

- 3 silindirli benzinli motor
- Endirekt çok noktalı yakıt enjeksiyonu
- DOHC, her silindirde 4 subap
- Değişken emme supabı zamanlaması
- Dişli kayış tahrikli supap mekanizması
- 72 kg motor ağırlığı
- EU 6

 

 

 

Tamamen yeni TSI motorlar

 

TSI sıradışı dinamizm, mükemmel performans ve düşük tüketimin garantisidir. Yeni 1.2 TSI turboşarjlı dört silindirli benzinli motorlar, önceki güç aktarma organlarının bazı temel özelliklerini -işaretleme, silindir hacmi, ve maksimum tork - korumakla birlikte, tamamen yeni bir tasarıma sahiptir. Çalıştırma/Durdurma sistemi ve fren enerjisi geri kazanımı standart özelliklerdir. TSI motorlar, durum ne olursa olsun motor esnekliğinden zevk alan sürücüler için tasarlanmıştır.

 

 

 

 

 

Gerçekler

- 4 silindirli benzinli motor
- Doğrudan yakıt enjeksiyonu
- Baypas valfli turboşarj
- DOHC, her silindirde 4 subap
- Değişken emme supabı zamanlaması
- Dişli kayış tahrikli supap mekanizması
- 96 kg motor ağırlığı

- EU 6

 

 

 

Tamamen yeni TDI motorlar

Eğer her yıl binlerce kilometre yapıyorsanız ve düşük tüketim sizin için bir öncelikse, TDI motorlar doğru seçimdir. Tamamen yeni üç silindirli common rail enjeksiyonlu dizel motor 90 PS güç seviyesi sunmaktadır. Dizel partikül filtresi, Çalıştırma/Durdurma sistemi ve fren enerjisi geri kazanımı standart özelliklerdir. Etkileyici çekiş gücü, düşük tüketim ve üstün süspansiyon sizi onlar olmadan geçmişte nasıl zahmetli bir sürüş deneyimi yaşadığınızı düşündürecek.

 

 

 

Gerçekler

- 4 silindirli dizel motor
- Doğrudan yakıt enjeksiyonu
- Değişken kanat geometrisine sahip türbinli turboşarj
- DOHC, her silindirde 4 subap
- Denge şaftı
- Dişli kayış tahrikli supap mekanizması
- 129 kg motor ağırlığı
- EU 6

 

 

 

... ve Yazılım

Yeni ŠKODA Fabia, opsiyonel olarak sunulan MirrorLink™ teknolojisi sayesinde akıllı telefonların araç içi kullanımına yeni bir boyut kazandırmaktadır. MirrorLink™ uyumlu telefon modellerinden birine sahipseniz, ister akıllı telefonunuzdan müzik seçmek ve dinlemek isteyin, ister her dönüş için talimat alıyor olun, bunların hepsi otomobilin entegre radyosunun dokunmatik ekranında yansıtılır. 

 
 

Konfor özellikleri

ŠKODA Fabia şimdiye kadar sadece üst segment araçlarda bulabildiğiniz sayısız konfor özellikleri sunar. Bu bağlamda, yeni teknolojilerin kullanımının sonu yoktur, ancak müşterilere somut katma değer sağlamanın yolları aranmaktadır. Bu, gereksiz cazibe artırıcı unsurlar sunmak yerine, gerçekten kullanışlı, mobiliteyi daha güvenli ve daha konforlu hale getiren teknolojiye yer açılması anlamına gelir. Aşağıda yer alan donanım seviyesine göre opsiyonel veya standart sunulan teknolojik özellikler, Yeni Fabia’nın sürüş keyfini en üst seviye çıkarır.

 

 

 
 
 
 
 
Yokuş Kalkış Kontrolü (HHC)

Yokuş Kalkış Kontrolü (HHC) istenmeyen geri kaçma riski veya el freni kullanma ihtiyacı olmadan yokuşlarda kolay kalkışa olanak verir. Bir yokuşta durduktan sonra fren pedalını bıraktığınızda, HHC fren sistemindeki basıncı 1 veya 2 saniye tutarak, aracı geri kaçırmadan kolayca kalkış yapmanıza yeterli süre yaratır.?

Maxi DOT ekranlı yol bilgisayarı

Merkezi Maxi DOT ekran sürücüyü çeşitli yol bilgisayarı fonksiyonları, dış hava sıcaklığı, saat ve kat edilen mesafe (günlük, yakıt doldurduktan beri, ve toplam) hakkında bilgilendirir. Ayrıca, asistan sistemleri, otomobil ses sistemi veya Bluetooth ile bağlanmış bir telefonun bilgilerini de görüntüler. Soğutma suyu sıcaklığı ve yakıt ölçme aygıtlarının kendi analog göstergeleri vardır.?

Otomobil ayarları

Bolero ve Swing bilgi-eğlence sistemlerindeki "OTOMOBİL" menüsü sürücüye Fabia'daki bazı ayarları, örn. asistanlar, aydınlatma veya park sensörleri gibi, yapma olanağı verir.?

Sabit hız kontrolü

Uzun otoyol sürüşlerinde sağ bacağınız rahatsız oluyor mu? Yasal olarak izin verilen üst hız sınırlarında, ama hız sınırını aşmadan sürmeyi seviyor musunuz?  Bu durumda, sabit hız kontrolü tam olarak ihtiyacınız olan şey. Bir düğmeye basarak, o andaki hızınızı kaydedersiniz ve siz frene veya debriyaja basmadığınız ya da sabit hız kontrolünü kapatmadığınız sürece, sabit hız kontrolü o hızı muhafaza eder.?

Yağmur/Işık Asistanı

Yağmur veya alacakaranlık sizi yavaşlatamaz. Fabia'ya iç dikiz aynasının tabanına silecekleri otomatik olarak devreye sokan ve hızını kontrol eden bir yağmur sensörü takılabilir. Işık sensörü, ortam ışığının yoğunluğu belirli bir değerin altına düştüğü zaman (örneğin bir tünelde veya alacakaranlıkta sürerken) otomobilin ışıklarını otomatik olarak etkinleştirir.?

KESSY - Anahtarsız Giriş, Çalıştırma ve Çıkış Sistemi

Kapıyı açıp kapamak, motoru çalıştırmak veya durdurmak, ve hepsini anahtarınızı aramak zorunda kalmadan yapmak? İşte bu KESSY tarafından sağlanan konfordur. Sadece kapı kolunu çekin (veya bagaj düğmesine basın) ve aracın kilidi otomatik olarak açılır. Otomobili direksiyon kolonunun sağında bulunan düğmeye basarak çalıştırın.?

Ön ve arka park sensörleri

Mükemmel manevra kabiliyeti sayesinde Fabia'yı park etmek kolaydır. Bunun da ötesinde, arka ve ön tamponlara entegre edilmiş olan ve otomobilin herhangi bir nesneye uzaklığını kontrol eden park sensörleri de size yardımcı olur.?

Climatronic klima kontrolü

Elektronik olarak kontrol edilen Climatronic klima sistemi, otomobilin içinde otomatik olarak muhafaza edilen sıcaklık konforunun keyfini sürmenizi sağlar. Nem sensörü ön camın buğulanmasını azaltarak klima konforunu arttırır.?

 
 

Yakıt ve Para Tasarrufu Yapan Teknoloji

Üçüncü nesil ŠKODA Fabia hem çevreyi hem de cüzdanınızı düşünür. Yakıt tüketimi, CO2 emisyonları ve ağırlığın hepsi selefine göre azaltılmıştır. Bütün motorlar yenidir, EU6 emisyon standartlarına uygundur ve Çalıştırma-Durdurma Sistemi ve fren enerjisi geri kazanımı gibi özellikleri standart olarak sunar. Basitçe söylemek gerekirse: bu ŠKODA Fabia şimdiye kadar yapılmış en hafif ve çevik, çevre dostu ve ekonomik Fabia'dır.?

 

Daha düşük yakıt tüketimi, daha yüksek dinamikler. Daha fazlası...
Motorlar
Doğrudan yakıt enjeksiyonlu modern turboşarjlı motorlar -benzinli TSI ve dizel TDI üniteler- dinamik yol tutuştan ödün vermeden daha düşük yakıt tüketimi ve emisyon sağlarlar.
 
Doğrudan yakıt enjeksiyonlu turboşarjlı motorların geniş bir devir aralığında düz bir tork eğrisi vardır. Turboşarj bu motorlara düşük devirde, yani motorun çoğu zaman çalıştığı seviyede, büyük güç verir. Düşük devir aralığında motor aynı zamanda daha sessiz çalışıyor ve daha az yakıt tüketiyor ve daha az emisyon açığa çıkarıyor.
 
Doğrudan yakıt enjeksiyonu yakıt yanmasının verimliliğini arttırarak düşük yakıt tüketimine katkıda bulunur, böylece CO2 emisyonlarını da düşürür.  Alternatif dizel motorlar yüksek basınçlı common-rail enjeksiyon ile donatılmıştır. Dizel partikül filtresi de egzoz gazlarında bulunan partikül miktarını azaltmaya yardım eder.?
Tamamen verimli Daha fazlası...
Yeşil sürüş

 

Üçüncü nesil Fabia çevre dostluğu akılda tutularak geliştirilmiştir.
 
Düşük yakıt tüketimi ve emisyon rakamları tutumlu benzinli motorlar ile common-rail yakıt enjeksiyonlu dizel motorlara ve dizel partikül filtresine dayanmaktadır.
 
Aşağıdaki etkenler daha düşük emisyonlara katkıda bulunur:
 
› Fren enerjisinin geri kazanılması,
› Çalıştırma-Durdurma sisteminin kullanılması
 
Bütün Fabia motorları EU6 emisyon standartlarına uygundur.?
Daha düşük yakıt tüketimi, daha uzun lastik ömrü. Daha fazlası...
Düşük dönüş dirençli lastikler
Düşük dönüş dirençli lastiklerhem yakıt tüketimini hem de emisyonları düşürmenin basit bir yoludur.
 
Düşük dönüş direnci farklı bir kauçuk bileşeni, özel tasarımlı bir lastik sırtı ve daha yüksek önerilen basınç kullanılarak elde edilmektedir, bunların hepsi aynı zamanda lastik ömrünü uzatmaya yardımcı olur. Daha az lastik değiştirmek para tasarrufu sağlar ve daha çevre dostudur.?
Daha tutumlu, daha sakin ve daha verimli bir sürüş tarzı için. Daha fazlası...
Vites değişim önerisi
Doğru vites oranı seçimi yakıt tasarrufu sağlayabilir ve sürüş konforunu arttırır. Daha düşük motor devirleri daha düşük yakıt tüketimi ve daha sessiz motor çalışmasına eşittir.
 
Vites değişim önerisi gösterge panelindeki ekranda bulunur. Ekranın üst sağ köşesindeki semboller ya mevcut vitesin doğru olduğunu teyit eder ya da vitesi büyütme veya küçültme önerisinde bulunur. 

?
Yakıt tüketiminde oldukça büyük düşüşler için mükemmel. Daha fazlası...
Çalıştırma-Durdurma sistemi
Çalıştırma-Durdurma sisteminin mantığı motorun çalışmasına gerek olmadığı her sefer motoru kapatmaya dayanır, şehiriçi ortamında yakıt tüketimini önemli ölçüde düşüren kullanışlı bir özelliktir.
 
Sistem sürücü tarafından herhangi bir girdi gerektirmez ve ani hızlanmaya izin vererek sürüş konforunu muhafaza eder.  Çalıştırma-Durdurma sistemi motor çalıştırıldıktan sonra otomatik olarak devreye girer.
 
Eğer sürücü bir süre sonra durur, vitesi boşa alır ve debriyaj pedalını bırakırsa (ve diğer koşullar sağlanırsa), motor otomatik olarak kapatılır. Sürücü vitese takmak için debriyaja basar basmaz, motor hemen tekrar çalışarak sanki motor rölantide çalışıyormuşçasına otomobilin hemen hızlanmasına izin verir.
 
Start-Stop sistemi her an manuel olarak kapatılabilir. Gösterge panelindeki ekran mevcut sistem durumunu gösterir.?
Fren yaparken enerji kazanmak. Daha fazlası...
Enerji geri kazanımı
Enerji geri kazanılınca ne olur? Kinetik enerji, aküde depolanan veya elektrikli sistemlerde kullanılan, kullanılabilir elektriğe dönüştürülür.
 
Motor freni sırasında, alternatör voltajı akü voltajından daha yüksektir (maksimum 15V). O zaman alternatör elektriği aygıtlara gönderir ve aküyü şarj eder. Bu, bu görevler için kullanılacak olan yakıtı tasarruf eder.
  
Otomobil hızlanırken veya seyir halindeyken, regülatör voltajı akü voltajından daha düşüktür (yaklaşık 12V), bu nedenle otomobil aküde depolanan elektriği kullanır.
 
Alternatör yükü bu modda daha hafiftir, böylece yanma motorunun krank milinden daha az kinetik enerji kullanır.  Yakıt beslemesi daha düşük güç kullanımına ayarlanmıştır, bu da daha düşük yakıt tüketimi sağlar.?